Hi Jeroen, jij hebt een hele mooie werkplek thuis. Of ben je ergens anders?

Klopt, ik ben ergens anders, bij de Tinfabriek in Naarden. Met twee tienerkinderen die veel thuis zijn is het fijn om ook regelmatig even extern te werken. Eigenlijk hebben wij thuis ook niet echt een vaste werkkamer. Alleen op de overloop op zolder heb ik een bureau waar ik achter kan werken. Meestal werk ik, als ik thuis ben, aan de eettafel.

Hoe bevalt het vele thuiswerken je?

Ik vind thuiswerken heerlijk, maar ik was gewend om zelf mijn momenten te kiezen, haha! Met twee kinderen die thuis les krijgen, TV kijken en bellen met vriendjes en vriendinnetjes is het een uitdaging, en dan werk ik niet altijd lekker thuis. Dan biedt een externe locatie een goede oplossing.

Hoe blijf je in contact met collega’s?

We bellen en chatten veel via Teams. Op kantoor zie je elkaar natuurlijk wel vaker. Dat persoonlijke contact mis ik wel.

Met welke optie van Teams ben je het meest blij?

Ik vind het heel fijn dat je zo makkelijk informatie kan versturen en eenvoudig je scherm kan delen. Als ik een klant door een plan of een offerte heen wil lopen dan kan dat heel eenvoudig via Teams. Dat zijn hele goede opties.

Hoe zorg je dat je het contact met je klanten warm houdt?

Ik belde sowieso al heel veel met klanten, maar dat doe ik nu vaker. Ik pak mijn momenten aan het begin en het einde van de dag om ze te vragen hoe het met ze gaat, en om te kijken of we nog iets voor ze kunnen doen. Ik snap het dat projecten specifiek gericht op innovatie even moeten wachten in deze tijd. Ik ben er voor ze als ze het weer in gang willen zetten.

Hoe gaan de klanten van Team Rood om met het thuiswerken?

Het is grappig om te zien dat ook bij meer traditionele organisaties het thuiswerken nu is aangeslagen. Er komen natuurlijk ook uitdagingen bij kijken. Je moet Teams goed inrichten om er prettig en veilig mee te werken. Wij helpen hier klanten nu mee door onze consultants mee te laten kijken met klanten wanneer ze met Teams aan de slag gaan. Zo kunnen we vragen en problemen tijdig opvangen. Teams heeft heel veel mooie opties, maar je moet er wel voor zorgen dat je het goed inricht.

Heb je nog een thuiswerktip voor collega’s in de sales die je graag wilt delen?

Wat ik merk bij klanten is dat nog niet alle opties van Teams even bekend zijn. Zo kun je Teams ook op je smartphone installeren. Dat vinden klanten ook fijn. Iemand bij een gesprek betrekken is daardoor heel makkelijk. Verder denk ik dat we allemaal creatief moeten blijven. Er zijn veel online alternatieven voor ‘real life’ situaties, zoals een online event of kennissessie. Heel leuk en een goede manier om toch samen te komen en kennis te delen!